Til toppen

Bytte og retur

Hvordan returnerer/reklamerer jeg på en vare?

Det er lov å ombestemme seg. Ønsker du å returnere en vare, uansett årsak, send en mail til kundeservice@revert.no med ordrenummer samt årsak til retur, for eksempel reklamasjon, bytte av størrelse, eller heving av kjøp. Du skal da innen en til tre virkedager få tilbakemelding fra oss på om vi godkjenner returen sammen med et returnummer du merker pakken med. Når vi har mottat varen er det opptil 2 uker behandlingstid.

Du må selv koste retur av varen til oss. Vi ber deg legge merke til at undertøy eller kroppsnært treningstøy ikke kan byttes eller returneres på grunn av hygieniske årsaker.

Returadresse:
Revert.no v/Colliflow
Havnevegen 70
3739 Skien

Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare? 

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler). Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt. Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i orginal emballasje, som må være uskadet og ikke teipet. Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt. Bruk en eske eller en pose utenpå orginalembalansjen.

Dersom vi har montert snowboard eller skatebord med bindinger på oppdrag fra deg, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset.

Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.